Porady Zdrowe odżywianie

Co jeść w pierwszych tygodniach ciąży?

odżywianie w ciąży

Właściwe odżywianie podczas ciąży jest niesamowicie ważne. Kobieta spodziewająca się dziecka powinna dokładnie przyjrzeć się posiłkom jakie spożywa. Dzięki temu będziesz mogła poprawić błędy żywieniowe i dostarczać zarówno sobie, jak i maleństwu potrzebne składniki odżywcze.

Odżywianie podczas ciąży

Od dnia poczęcia w ciele kobieta rozwija się mały człowiek. Aby organizm dziecka był zdrowy i silny, należy dostarczyć mu odpowiednią dawkę wartościowego budulca. Dieta w ciąży powinna charakteryzować się tym, że jest różnorodna, a przede wszystkim bogata w składniki odżywcze. Wybierając jedzenie w ciąży, przyszła mama, powinna kierować się kilkoma zasadami.

Powinna m.in. kupować produkty tylko z pewnego źródła, które mają krótkie składy. W ten sposób jesteśmy pewni, że nie znajdziemy w nich chemicznych substancji. Kobieta spodziewająca się dziecka powinna unikać zapychaczy, które są źródłem pustych kalorii. Podczas ciąży warto spożywać produkty zbożowe, które są cennym źródłem nie tylko białka, ale również błonnika i witamin z grupy B. Zaliczyć można do nich m.in. makarony, płatki owsiane i brązowy ryż.

Warzywa i owoce

Warzywa to kolejny produkt, który powinien znaleźć się w diecie ciężarnej. Staraj się spożywać różne warzywa, w ten sposób dostarczysz wszelkich wartości odżywczych. Nie unikaj warzyw strączkowych. Owoce, również są niesamowicie zdrowe. Podczas ciąży polecane są te, które zawierają dużo witaminy C. Do takich owoców zaliczyć można przede wszystkim truskawki, jabłka, pomarańcze, czarne porzeczki. Suszone owoce również należy wprowadzić do diety podczas ciąży, ponieważ posiadają dużą ilość błonnika. W posiłkach kobiety w ciąży koniecznie powinny wystąpić ryby. Są one źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych i mają niesamowity wpływ na mózg nienarodzonego dziecka.

Czego unikać podczas ciąży

Portal dla kobiet w ciąży to miejsce, które z pewnością dostarczy wielu ciekawych informacji na temat odżywiania. Możesz się z niego dowiedzieć co można spożywać podczas ciąży, ale również czego unikać. Z takiego źródła dowiesz się, że spożywanie zupek w proszku, napojów gazowanych czy konserw mięsnych nie będzie miało dobrego wpływu na rozwijające się w brzuchu kobiety dziecko. W ciąży nie powinnaś również pić kawy oraz mocnej herbaty. Niedopuszczalne jest spożywanie alkoholu.

Napoje te wypłukują wapń z naszego organizmu. Dieta kobiety w ciąży, nie powinna, również zawierać posiłków ciężkostrawnych. Przyszła mama powinna zadbać o siebie podczas wyczekiwania na upragnione maleństwo. Zasady prawidłowej diety w ciąży, powinny być dla niej bardzo ważne.

No Comments Found

Leave a Reply